Intimissimi

Branża
Odzież
Lokalizacja
Słowacja
Rok
2015/2016

Badanie przeprowadzone zostało na terenie Słowacji. Respondentami była grupa kobiet.

Wyniki pokazały, że reklama angażowała badane kobiety w przeciętnym stopniu. Emocjami, które osiągały najwyższe poziomy w trakcie oglądania spotu, były radość i złość. Przeprowadzona analiza semiotyczno – narracyjna, pozwoliła zinterpretować zmiany powyższych emocji. W fabule spotu występują bowiem następujące konflikty:

  • Konflikt statusu społecznego. Respondentki na widok kobiety w bieliźnie na tle wiejskich widoków reagowały przeważnie złością (sekundy: 3 oraz 6 – 11). Bohaterka reklamy występuje w eleganckiej, szykownej bieliźnie, ale jednocześnie znajduje się na łące – nie jest to typowe zestawienie. Respondentki najprawdopodobniej odczuwały pewien dysonans, dotyczący statusu społecznego bohaterki w bieliźnie – jest to elegancka dama na włoskich wakacjach, czy może włoska wieśniaczka?
  • Konflikt spędzania czasu. Złość rośnie także w scenie, w której kobieta podchodzi do suszącej się na sznurku bielizny (sekundy 16 – 20). Piękny widok krajobrazu i radosnego odpoczynku zostaje przełamany sceną, która kojarzy się z pracą (robienie i wywieszanie prania). Nagły powrót z włoskich pól do szarej rzeczywistości został odebrany przez respondentki niekorzystnie.

Scenami, które zostały odebrane pozytywnie, jest widok włoskiego krajobrazu, oraz zakończenie spotu, w którym widz dowiaduje się, że ma do czynienia z reklamą ekskluzywnej bielizny. Od momentu w którym respondentki uświadomiły sobie jaka marka i produkt są tematem spotu, poziom radości utrzymywał się na stosunkowo wysokim i stałym poziomie, a poziom złości diametralnie opadł.

FILM 1: Reakcje w grupie kobiet – mieszkanki Słowacji

Reklama wizerunkowa marki Intimissimi

Badanie przeprowadzone zostało na terenie Słowacji. Respondentami była grupa kobiet.

Wyniki pokazały, że reklama angażowała badane kobiety w przeciętnym stopniu. Emocjami, które osiągały najwyższe poziomy w trakcie oglądania spotu, były radość i złość. Przeprowadzona analiza semiotyczno – narracyjna, pozwoliła zinterpretować zmiany powyższych emocji. W fabule spotu występują bowiem następujące konflikty:

  • Konflikt statusu społecznego. Respondentki na widok kobiety w bieliźnie na tle wiejskich widoków reagowały przeważnie złością (sekundy: 3 oraz 6 – 11). Bohaterka reklamy występuje w eleganckiej, szykownej bieliźnie, ale jednocześnie znajduje się na łące – nie jest to typowe zestawienie. Respondentki najprawdopodobniej odczuwały pewien dysonans, dotyczący statusu społecznego bohaterki w bieliźnie – jest to elegancka dama na włoskich wakacjach, czy może włoska wieśniaczka?
  • Konflikt spędzania czasu. Złość rośnie także w scenie, w której kobieta podchodzi do suszącej się na sznurku bielizny (sekundy 16 – 20). Piękny widok krajobrazu i radosnego odpoczynku zostaje przełamany sceną, która kojarzy się z pracą (robienie i wywieszanie prania). Nagły powrót z włoskich pól do szarej rzeczywistości został odebrany przez respondentki niekorzystnie.

Scenami, które zostały odebrane pozytywnie, jest widok włoskiego krajobrazu, oraz zakończenie spotu, w którym widz dowiaduje się, że ma do czynienia z reklamą ekskluzywnej bielizny. Od momentu w którym respondentki uświadomiły sobie jaka marka i produkt są tematem spotu, poziom radości utrzymywał się na stosunkowo wysokim i stałym poziomie, a poziom złości diametralnie opadł.