Badanie zostało przeprowadzone na grupie młodych osób (studenci i studentki Uniwersytetu Warszawskiego).
Testowane były dwie reklamy: pierwsza przedstawiała dwie całujące się kobiety druga dwóch całujących się mężczyzn.
Reklama z dwoma całującymi się kobietami wywoływała radość. Co ciekawe, w grupie studentów poziom radości był znacznie silniejszy niż w grupie studentek. Oglądanie tej reklamy sprawiło większą przyjemność mężczyznom.
Reklama z dwoma całującymi się mężczyznami, początkowo wywołała w grupie kobiet mieszane odczucia i nie spowodowała silnego zaangażowania emocjonalnego. Sytuacja zmieniła się gdy kobiety zauważyły, że jeden z mężczyzn nosi obrączkę – w tym momencie poczuły one silną złość. Obrączka sprawiła, że kobiety zaczęły inaczej postrzegać całą sytuację – przedstawione postacie przestały być zwykłą parą homoseksualną, zamiast tego jeden z mężczyzn zmienił się w męża zdradzającego swoją żonę z kochankiem.
Zupełnie inne reakcje zostały obserwowane w grupie mężczyzn. Widząc tę reklamę od razu zareagowali oni silnym obrzydzeniem. Natomiast zauważenie obrączki sprawiło, że zaczęli odczuwać zażenowanie. Sam mężczyzna z obrączką (jak okazało się w wywiadach) był przez nich postrzegany jako przegrany, który ukrywa swą prawdziwą seksualność pod przykrywką małżeństwa.
Plakat z dwoma całującymi się kobietami
Plakat z dwoma całującymi się kobietami
Plakat z dwoma całującymi się mężczyznami
Plakat z dwoma całującymi się mężczyznami
Badanie zostało przeprowadzone na grupie młodych osób (studenci i studentki Uniwersytetu Warszawskiego).
Testowane były dwie reklamy: pierwsza przedstawiała dwie całujące się kobiety druga dwóch całujących się mężczyzn.
Reklama z dwoma całującymi się kobietami wywoływała radość. Co ciekawe, w grupie studentów poziom radości był znacznie silniejszy niż w grupie studentek. Oglądanie tej reklamy sprawiło większą przyjemność mężczyznom.
Reklama z dwoma całującymi się mężczyznami, początkowo wywołała w grupie kobiet mieszane odczucia i nie spowodowała silnego zaangażowania emocjonalnego. Sytuacja zmieniła się gdy kobiety zauważyły, że jeden z mężczyzn nosi obrączkę – w tym momencie poczuły one silną złość. Obrączka sprawiła, że kobiety zaczęły inaczej postrzegać całą sytuację – przedstawione postacie przestały być zwykłą parą homoseksualną, zamiast tego jeden z mężczyzn zmienił się w męża zdradzającego swoją żonę z kochankiem.
Zupełnie inne reakcje zostały obserwowane w grupie mężczyzn. Widząc tę reklamę od razu zareagowali oni silnym obrzydzeniem. Natomiast zauważenie obrączki sprawiło, że zaczęli odczuwać zażenowanie. Sam mężczyzna z obrączką (jak okazało się w wywiadach) był przez nich postrzegany jako przegrany, który ukrywa swą prawdziwą seksualność pod przykrywką małżeństwa.