Jakie emocje budzą pary homoseksualne?

Branża
Społeczna
Lokalizacja
Polska
Rok
2015

Badanie zostało przeprowadzone na grupie młodych osób (studenci i studentki Uniwersytetu Warszawskiego).

Testowane były dwie reklamy: pierwsza przedstawiała dwie całujące się kobiety druga dwóch całujących się mężczyzn.

Reklama z dwoma całującymi się kobietami wywoływała radość. Co ciekawe, w grupie studentów poziom radości był znacznie silniejszy niż w grupie studentek. Oglądanie tej reklamy sprawiło większą przyjemność mężczyznom.

Reklama z dwoma całującymi się mężczyznami, początkowo wywołała w grupie kobiet mieszane odczucia i nie spowodowała silnego zaangażowania emocjonalnego. Sytuacja zmieniła się gdy kobiety zauważyły, że jeden z mężczyzn nosi obrączkę – w tym momencie poczuły one silną złość. Obrączka sprawiła, że kobiety zaczęły inaczej postrzegać całą sytuację – przedstawione postacie przestały być zwykłą parą homoseksualną, zamiast tego jeden z mężczyzn zmienił się w męża zdradzającego swoją żonę z kochankiem.

Zupełnie inne reakcje zostały obserwowane w grupie mężczyzn. Widząc tę reklamę od razu zareagowali oni silnym obrzydzeniem. Natomiast zauważenie obrączki sprawiło, że zaczęli odczuwać zażenowanie. Sam mężczyzna z obrączką (jak okazało się w wywiadach) był przez nich postrzegany jako przegrany, który ukrywa swą prawdziwą seksualność pod przykrywką małżeństwa.

FILM 1: Reakcje w grupie kobiet

Plakat z dwoma całującymi się kobietami

FILM 2: Reakcje w grupie mężczyzn

Plakat z dwoma całującymi się kobietami

FILM 3: Reakcje w grupie kobiet

Plakat z dwoma całującymi się mężczyzn

FILM 4: Reakcje w grupie mężczyzn

Plakat z dwoma całującymi się mężczyzn

Badanie zostało przeprowadzone na grupie młodych osób (studenci i studentki Uniwersytetu Warszawskiego).

Testowane były dwie reklamy: pierwsza przedstawiała dwie całujące się kobiety druga dwóch całujących się mężczyzn.

Reklama z dwoma całującymi się kobietami wywoływała radość. Co ciekawe, w grupie studentów poziom radości był znacznie silniejszy niż w grupie studentek. Oglądanie tej reklamy sprawiło większą przyjemność mężczyznom.

Reklama z dwoma całującymi się mężczyznami, początkowo wywołała w grupie kobiet mieszane odczucia i nie spowodowała silnego zaangażowania emocjonalnego. Sytuacja zmieniła się gdy kobiety zauważyły, że jeden z mężczyzn nosi obrączkę – w tym momencie poczuły one silną złość. Obrączka sprawiła, że kobiety zaczęły inaczej postrzegać całą sytuację – przedstawione postacie przestały być zwykłą parą homoseksualną, zamiast tego jeden z mężczyzn zmienił się w męża zdradzającego swoją żonę z kochankiem.

Zupełnie inne reakcje zostały obserwowane w grupie mężczyzn. Widząc tę reklamę od razu zareagowali oni silnym obrzydzeniem. Natomiast zauważenie obrączki sprawiło, że zaczęli odczuwać zażenowanie. Sam mężczyzna z obrączką (jak okazało się w wywiadach) był przez nich postrzegany jako przegrany, który ukrywa swą prawdziwą seksualność pod przykrywką małżeństwa.